perjantai 29. toukokuuta 2009

Murteella

Törmäsin tähän murremeemiin äipän touhuissa. Tässäpä minun versioni.

Korvaa omalla tavallasi sanoa sanat niin kuin se sinulle sopii suuhun parhaiten.

1. Äitini punainen mekko mahtuu myös minulle.

- Äetinj punane mekko mahtuu minullekkii.

2.Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi ?

- Tarviitko jeleppuuta siinä kirjotustehtävässä, minkä se muantiijon opettaja anto?

3.Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

- Pitäskö sitä mukamas tehäkkii nii ku sinä oot sen arssinoena.

4.Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin klo 17.45.

- Minun mummoenj sano hakevasa meijät varttia vaelle kuus.

5. Matkustin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

- No ku juna jätti niin pitikii männä sinne piäkaapunkii rynttämyllyllä.

6.Oletko nähnyt missään veljeni matkapuhelinta ?

- Et sitte ou nähnä missää poekapennu mäläkätintä?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa ?

- Mänitkö ostamaa sen hamee, mikä nähtii viime viikolla siellä hooämmän kaopassa

8.Olethan sinä jo kysynyt eiliset kotitehtävät ystävältäsi ?

- Et sitte ou tentanna niitä öylösenpäevän kottehtäviä ystävältäs ?

9.Minun on nälkä, voitaisiinko me mennä syömään ulos ?

- Nyt iski huiko, mäntäskös vahvistammaa henkvakkuutusta ulos.

10. Muista olla varovainen ja pidä matkapuhelin lähettyvilläsi.

- Out sitte turhia hötkyilemätä ja piät tuon mäläkättime kourassas.

Tämä murremeemi on kiertänyt lähestulkoon kaikkien blogeissa, mutta savolaisversioon en ole vielä törmännyt. Näin siis minun suussani nämä taipuisivat.


5 kommenttia:

Eila kirjoitti...

Kip-päivä 13.6 kuulostaa mukavalta, pysyttelen ajan hermolla!

Amalia48 kirjoitti...

Kassi minulla on ollut valammiina tarttiin jo siita lähtiin kun saen tietee leikkaakseen joutumisesta jotenka valamis oun paanalle mänemmään siltää osin.
Ja kaikki on ollu jo aekapäevii sitten selevät jos millon "monot oekkee" Jantta hoettaa lopun:))
Hälle oun selevittännä kaikki ja on luvanna minun toiveeni totteuttoo!

Amalia48 kirjoitti...

Nappasin tuon murrejuttusi ihan mielenkiinnosta ja vein ommaan blokkiini omallemurtteelle kiännettynä:)

sartsa kirjoitti...

Ei tätä murremeemiä oo aiemmin näin pitkänä versiona näkyny. Itekin oon joskus tehny semmosen lyhyemmän.
Niin ja sitä tulin sanomaan, et se verkko niiden sienien päälle oli hyvä idea. Se oli itse asiassa koko ajan siinä sienien vierellä, kun käytin semmosta verkkokoria painona, ettei se kansi lähe lentoon :D

Sanni kirjoitti...

Kiitos kommentista! Katotaan kuinka naisen käy ens perjantaina :)